Mogelijkheden

  • One-on-one

    Persoonlijke training op maat: u krijgt oefeningen die aan uw doelen, voorkeuren en mogelijkheden aangepast zijn. U traint daardoor efficienter, bewuster en veiliger. Deze training is mogelijk in uw fitnesscentrum of op locatie naar uw keuze.

  • One-on-one bij u thuis

    Heeft u zelf fitnesstoestellen bij u thuis of heeft u advies nodig bij de keuze van geschikte toestellen? Of heeft u voldoende ruimte om aan lichaamsbeweging te doen en geen materiaal? Uw coach komt naar u met het nodige materiaal om u een aangepaste training te geven. Trainen in het park of in een zwembad naar uw keuze is ook mogelijk.

  • Groepslessen

    Groepslessen in een kleine groep of privé op locatie naar keuze? Zolang u over het nodige materiaal beschikt, zijn veel lessen mogelijk: o.a. Pilates, BBB, Aquarobics, Bodyshaping, Tai Bo, Zumba en Xco.

  • Voedingsanalyse

    Na een analyse van uw voedingsgewoonten krijgt u duidelijke richtlijnen en adviezen om uw eetpatroon aan te passen aan uw doelstellingen. Door de juiste combinatie van beweging en gebalanceerde voeding kunt u gezond afslanken, spiermassa opbouwen en uw lichaamssamenstelling verbeteren.

  • Gezond afslanken

    Zonder honger blijvend afslanken is enkel door de juiste combinatie van voeding en beweging mogelijk! Laat u niets anders wijsmaken! Regelmatige cardio(uithouding)- en krachttraining in combinatie met gezonder(e) eetgewoonten zetten u op het juiste pad. Indien gezond afslanken uw doelstelling is, voeren we regelmatig voedingsanalyses uit zodat u feedback krijgt op uw energie-inname.

  • Conditietraining

    Om uw conditie te verbeteren doen we cardiovasculaire inspanningen zoals fietsen, stappen, lopen, roeien of zwemmen gecombineerd met kracht- en lenigheidsoefeningen. Dit verbetert uw uithouding, kracht maar ook uw snelheid en beweeglijkheid.

  • Krachttraining

    Krachtoefeningen hebben een vrij hoge belasting met als hoofddoel de kracht en/of het volume van de spieren te doen toenemen. Door aangepaste weerstand en intensiteit kunnen die oefeningen een spierverstevigend, krachttoenemend of afslankend effect hebben. Krachttraining is bijvoorbeeld een zeer belangrijk element van seniorentraining.

  • Rugklachten

    Door specifieke stabiliserende en diepwerkende buik- en rugspieroefeningen werken we aan de kern van uw lichaam. We versterken het korset van spieren rond uw romp en werken aan de lenigheid van de wervelkolom, de heup- en schoudergewrichten. Uw rug wordt soepeler en beweeglijker waardoor u minder pijn heeft en uw bewegingsmogelijkheden verhogen.

  • Kinderen en overgewicht

    Een kind met overgewicht kan zich niet ontplooien. Tijdens de puberiteit ontwikkelen zich vaak eetstoornissen en onomkeerbare psychologische problemen. Het herwinnen van zelfvertrouwen staat centraal bij de begeleiding van uw kind. Door diverse sportactiviteiten leert uw kind genieten van het bewegen. We begeleiden het kind (en soms ook de ouders) naar een gezond voedingspatroon. Uw kind leert de juiste voedingskeuzes maken, zodat hij (of zij) afvalt en het bereikte gewicht behoudt.